Výsledok dotazníka o nových generických doménach.
11. 11. 2011 | Honza
Každý vie čo je Coca-Cola alebo McDonald alebo Siemens. Musí to teda byť ešte napísané extra ako www.cocacola.drink, www.mcdonald.food alebo www.siemens.automation?
Pred dvoma týždňami sme medzi našich zákazníkov v Česku rozoslali s pravidelným newslettrom taktiež dotazník o nových gTLDs. Veta v úvode je len malou ochutnávkou toho, aké názory na vec naši zákazníci majú. Získali sme celkom 225 nesmierne zaujímavých odpovedí. Pre všetkých, ktorých téma nových generických domén zaujíma, ich tu teraz zverejňujeme.
Dotazník znel presne takto:
Organizácia ICANN v tomto roku schválila rozšírenie tzv. generických domén, čo znamená, že v budúcnosti sa s najväčšou pravdepodobnosťou objavia na trhu nové doménové koncovky ako napríklad .shop, .web, .film, .hotel, .canon, .sport a mnoho ďalších. Zaujímal by nás Váš názor na túto zmenu v oblasti internetu.
Opýtali sme sa našich zákazníkov na 4 otázky:
1. Považujete túto zmenu za dôležitú?
2. Myslíte si, že je to užitočná zmena?
3. Pro koho bude mať podľa Vás zavedenie nových doménových koncoviek najväčší prínos?
4. Vidíte v tomto rozšírení doménových koncoviek nejaké riziká alebo negatíva?
Výsledok:
Ako mínusy naši zákazníci vidia najčastejšie toto:
zmätok, neprehľadnosť, zbytočnosť, ochranné registrácie ďalších domén pred špekuláciami, nutnosť platiť ďalšiu doménu, zložitejšie zapamätanie, zbytočnosť
Ako plusy:
jasný účel a orientácia webu podľa koncovky, väčší výber mien, viac možností, väčšia flexibilita, skvalitnenie SEO, uľahčenie vyhľadávania
Kto bude mať prospech:
• registrátori
• špekulanti a iní „devianti“(citácia ), podvodníci
• záujemcovia o mená, ktoré sú teraz obsadené, začínajúce subjekty
• prezentujúci spotrebitelia, obchodníci, firmy
• ICANN
• veľké korporácie
• registre top-level domén
Aký je váš názor na rozšírenie generických koncoviek? Budeme radi, ak sa o svoj názor s nami podelíte pridaním komentára.